diumenge, 7 de setembre del 2008

23è Triatló de Guadalajara

El passat diumenge 7 de setembre va tenir lloc la 23ena edició del triatló més antic que es celebra a Espanya, el triatló de Guadalajara.

En aquesta emblemàtica prova hi va prendre part l'Oscar Blanquez.

Es tracta d'un triatló de distància B, amb 3000 metres de natació, 90 kms de ciclisme i 20 kms de cursa a peu, i els temps de l'Oscar varen ser:

Posició natació: 200
Temps natació: 1:04:29
Posició ciclisme: 142
Temps ciclisme: 3:04:07
Posició cursa a peu: 173
Temps cursa a peu: 1:45:05
TEMPS TOTAL CURSA: 5:53:40
Posició final:63

Aquesta és la crònica de la cursa escrita pel propi Oscar:

Tot comença el dissabte a la tarda just abans d'entregar la bici a l'organitzacio ... Estic verificant que tot esta be, pujo un ultim cop sobre la bici per tornar a verificar-ho.
I es en aquest moment, quan mirava al sillin que no en caigues res (camara, ...) em foto de cara contra la borera d'una isleta que hi havia al parking de les pistes d'atletisme de Guadalajara ... Resultat: llanta devantera trencada, cuadro trencat i blaus a les cames !!!!! No m'ho podia creure !!!! A Palmaces em vaig quedar a llista d'espera, a Banyoles, un esguinç al tormell i ara ... aixo !!!!!!

Total vaig parlar amb la organtizacio per veure si em podien deixar una bici. Finalment va ser aixi i a correcuite canviar pedals, sillin i intentar ajustar la bici a la meva mida ...
Quan vaig arrivar a la casa rural, em va començar a fer mal el genoll dret (soposo que es va refredar del cop ...) pero vaig pensar que dema al mati ja hauria marxat.
En fi, aconsegueixo dormir molt be. Em desperto, creient que ja faltava poc per les 5 del mati pero l'alarma no sona i vaig esperant ... fins que despres d'una bona estona ja no puc mes i miro a verue quina hora es ... OSTIA !!!! Son les 6 i l'alarma no ha sonat !!!! Total en mitja hora ho haig de fer tot i follat cap a Pareja (lloc on es fa la natacio).
A tot aixo, s'ha d'afegir que practicament no puc flexionar la cama dreta pel mal que em fa el genoll. Son les 7 del mati i encara no se si sortire ...

En aquests moment, em ve al cap la cronica del Carlos Ochoa ... i em dic vinga endevant, ja que estas aqui i has aconseguit una bici ... com a minim fer la natacio i despres ja veurem ...

8 i poc del mati i ... MOOOOOCCCC !!!!! Sortida bastant neta, la primera volta la faig moooolt tranquil (massa i tot, pel temps que he fet), pero no volia correr riscos.
Començo la segona, practicament vaig sol, i começo a nedar molt millor i mes rapid. Els darrers 500m practicament com si fos un serie ...
Em trobava molt be i aixo em va donar anims per la bici, on sabia que podia recuperar molt, sobre tot pel perfil dur ue tenia.

Transicio ... acceptable. Començo la bici, i al primer repechon ja passo a un parell, arribo a una recta i veig tot un rosari de corredors i penso "me voy a poner las botas !!! ".
No paro de passar gent, especialment als port, que a sobre quan veuen el ritme que porto encara m'animen !!! Al tercer port em diuen de la organtizacio que vaig el 135 !!!
(aixo vol dir que fins alla vaig passar a 65 tios !!!). Encara queden 2 ports i veig gent devant. La veritat es que la bici va de puta mare. A mes a mes, acosegueixo portar la mateixa cadencia de pedalada que durant els entrenos, en cap moment vaig atrancat. Vaig molt motivat. Faig els 2 ports i passo un desena mes de corredors ... penso per mi que dec estar al voltant del 120.

Transicio ... millorable. Començo a correr i sento que estic fort, començo a passar gent amb mateixa volta que jo i penso una altre cop que em possare les botes ... fins que faig el 1er Km i veig que no puc portar aquest ritme, no perque no tigui força sino per les punxades i rampes que comencen a apareixer ... Decideixo afluixar, encara continuu passant gent, fins que al 3Km PAM, primera estrbada forta. Haig de parar ... I a partir d'aqui es un autentic calvari, corro per iniercia perque a la minima que faig força em venen rampes. Em passa molta gent !!! I penso en abandonar molts cops pero torno a pensar el que em diria el Carlos Ochoa i per collons decideixo acabar i intentar apendre a correr amb rampes. De totes formes es la 1ª cursa en 2 anys, ja em va be com entreno per la Titan ...

Arribo a meta amb un temps de 5h 53' ... gens content del temps (considero que molt millorable) pero content d'haber acabat.

Conclusions de la cursa:
- Molt bona organitzacio.
- Molt macos els paissatges
- A repetir i a recomanar