dilluns, 8 de novembre de 2010

Carlos Ochoa al DobleDecaIronMAN

Carlos Ochoa és a Mèxic per afrontar el seu nou repte el DobleDecaIronMAN. Pocs dies abans de marxar ens va respondre aquest seguit de preguntes ràpides.


Ens pots refrescar primer, els altres ultras que has acabat i temps que has estat?
DobleIronman (1) 29h 50´
TripleIronman (4) 57h-55h-51h-47h 49´
DecaIronman (1) 322h 25´

Rutina d'entrenaments setmanals?
De dilluns a divendres, dos diaris (si la feina ho permet); cap de setmana, tirades llargues.
2-3 de natació, 1-2 de peses, 2-4 bici, 2-4 carrera, segons setmana.

Rutina diaria, vida laboral, familiar, entrenament?
5h-6h esmorzar(1), 6h-7h feina, 7h-9h entrenament (Natació, peses)+esmorzar(2), 9h-12h feina, 12h-15h entrenament(bici, correr)+dinar+ power nap,15h-20h feina+berenar, 20h-22h sopar+ oci. Això pot variar segons la feina o la previsió metereològica.

"Power nap" ?
És un descans de 10-15 minuts en el que et relaxes profundament, fins i tot pots quedar-te adormit, molt utilitzat en la ultradistàcia. Et permet descansar mentalment i que el cos no entri en fase de recuperació. És com fer un "reset" a un ordinador que va molt lent.

Quantes hores entrenes a la setmana?
És molt variable, pot anar de 20 hores a més de 40, segons el que toqui el cap de setmana i la feina que tingui.

Entrenament més dur que hagis fet per preparar aquest repte?
Els que son d´alta intensitat (series natació al 100%, pujades bici-correr)

Entrenament que menys t'hagi agradat o el que menys t'agrada entrenar?
M´agrada entrenar tot.



Quin és l'entrenament més llarg que hagis fet per aquesta prova?
13 h de bici.

Motivació. Que et motiva i com et motives per afrontar aquest reptes?
És difícil d´explicar, senzillament no puc parar...I el Llorenç Granado va pel mateix camí.

La teva confiança, vas del tot convençut de tenir èxit, tens dubtes, no tenim en compte factors externs, en el cas que depengui només de tu mateix?
100% d´èxit.

Que és el que et fa més por que et faci "fracassar"?
Lesió greu( fractures per estrès, problemes circulatoris, trencament lligament...).

Com creus que vas, més preparat físicament o mental?
Fort físicament, indestructuble mentalment.

Quines previsions més o menys tens en acabar cada segment?
Natació màxim 40 h
Bici màxim 12 dies (300Km/dia, mínim)
Córrer màxim 13 dies(65Km/dia mínim)



La natació tens intenció de fer-la tot seguit? Entenc que has de fer alguna pausa i que quan dius 40h, vols dir que amb els descansos inclosos.
10 tirades de 7600 m. màxim de 3 hores per tirada. Menjar líquid dintre de cada tirada, aturades entre tirades per menjar solid, descansar.... 30 hores de natació+ de 6 a 10 hores per descansar, menjar...

Quin és el temps màxim que tens intenció de descansar de manera continuada durant la cursa?
A la T2, el que em faci falta per poder córrer



I després que? quan acabis el dobledecaIM quin nou repte et pot motivar?
Al 2011 hi haurà 4 nous Ultratriatlons ( Lanzarote, Florida, Gran Bretanya, Suïssa), es podrà escollir desde Lanzarote al Febrer fins a Monterrey al Novembre. Lensahn és innegociable, és brutal.
Fora de l'Ultratriatló hi ha una cursa a peu que va des del sud d´Italia fins al Cap Nord que em fa gràcia.






Més info el seu blog:
http://carlosochoaultratri.blogspot.com/

1 comentari:

Jordi ha dit...

Amb un parell !!!! si, senyor.

Desitjar-li tota la sort al Carles devant aquest nou repte.